Značka je ve své podstatě gravitační jádro organizace. Vymezují se vůči ní nejen zákazníci, ale také všichni zaměstnanci, poskytovatelé, zaměstnanci a další partneři, v našem i případě státní orgány a představitelé státu. 

To, jak ji svět vnímá, záleží na dlouhodobé pečlivé práci všech, kdo ji tvoří. Od marketingového a komunikačního týmu, přes kreativce a designéry až po každou kolegyni nebo kolegu, kteří přicházejí do styku s vnějším světem. Na každé drobnosti záleží. 

Naše značka má držet pozici lídra na trhu. Nikdy nebude většího hráče. Jsme odlišitelní, můžeme si dovolit. 

Manuál značky dává dohromady dva základní kameny: obsahová pravidla a grafická pravidla.

Vnímaná komunikace je vždy výslednicí obou. Musíme vědět co a jak říkáme, pak vzniká grafická ilustrace sdělení, aby jej ideálně podpořila. 

Nový manuál značky VZP je originální, pracuje s velikou variabilitou a neurčuje vše striktně. O to větší nároky klade na budoucí tvůrce. Je potřeba pravidla popsaná v tomto manuálu pochopit jako principy a ne jako dogma. Je však také potřeba mít k pravidlům respekt a věřit, že byla vytvořena s jasnou vizí a stojí za nimi tým špičkových kreativců, designérů a textařů.